Veelgestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen.
Wat wil je weten?

Bereikbaarheid

Wat is het adres van De Kring?

Het bezoek- & postadres van De Kring is Kerkstraat 1, 4701 HT Roosendaal. Dit adres is niet toegankelijk met de auto.

Kom je met de auto? Stel dan je navigatie in op Nieuwstraat 1, 4701 HR Roosendaal. Dit is tevens het adres voor laden & lossen en de artiesteningang.

Wat is de route naar De Kring?

Voor de route naar De Kring kun je kijken op onze pagina over bereikbaarheid.

Verkoopt De Kring parkeerkaarten voor parkeergarages in de buurt?

Je kan vooraf een parkeerkaart tegen een speciaal tarief voor parkeergarages de Biggelaar en de Nieuwe Markt kopen. Dit doe je via de website van Parkeren Roosendaal.

Meer informatie over parkeren? Bekijk de pagina over bereikbaarheid.

Toegankelijkheid

Is De Kring toegankelijk voor rolstoelen? 

De Kring heeft speciale rolstoelplaatsen in beide zalen. Wil je rolstoelplaatsen reserveren? Lees dan verder op de pagina over toegankelijkheid.

Zijn er voorzieningen getroffen voor slechthorenden?

De grote zaal van De Kring is voorzien van een hoorondersteunende installatie / ringleiding. Deze installie is te gebruiken door mensen met een eigen hoorapparaat. Wil je meer weten over de hoorondersteuning die we aanbieden? Neem dan contact op met onze kassa.

Is De Kring toegankelijk voor blinden en slechtzienden? 

Voor blinden en slechtzienden worden in samenwerking met Stichting Komt het Zien! voorstelling toegankelijk gemaakt voor blinden en slechtzienden. Door middel van live audiodescriptie en een speciale meet & feel kun je de voorstelling volgen.

Zijn er speciale regels voor kinderen en baby's tijdens voorstellingen?

Kinder- en familievoorstellingen hebben vaak een leeftijdsindicatie. Kinderen onder deze leeftijd kunnen wij helaas niet toelaten. Baby's laten we dan ook niet toe in de zaal. 

Lees alles over onze regels en voorzieningen voor kinderen op deze pagina.

Ticketverkoop

Wanneer is de kassa geopend?

De openingstijden van de kassa kun je vinden op deze pagina.

Waar kan ik mijn tickets reserveren?

Tickets koop je rechtstreeks bij De Kring. Dit kan online of telefonisch.

Moet ik mijn e-tickets printen als ik naar de voorstelling kom?

Nee, het printen van je tickets is niet nodig wanneer je De Kring bezoekt. Je mag de tickets digitaal laten zien op je telefoon. Dit is beter voor het milieu en gemakkelijker!

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij De Kring?

Online zijn er de volgende betaalmethodes beschikbaar:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Creditcard (Visa/Mastercard)
  • Podiumcadeaukaart

In het theater hanteren we een cashless betaalsysteem. Dit betekent dat je alleen met pin en creditcard kan betalen. Ook is het mogelijk om online met een podiumcadeaukaart of VVV-bon te betalen.

De voorstelling is uitverkocht. Kan ik op de wachtlijst geplaatst worden?

Het is mogelijk om voor een uitverkochte voorstelling op de wachtlijst geplaatst te worden. Als er tickets beschikbaar komen, bijvoorbeeld door een retournering, laten we je dat weten. De mensen die bovenaan de wachtlijst staan worden als eerste op de hoogte gebracht. 

Lees hier alle informatie omtrent ticketverkoop.

Tijdens de voorstelling

Hoe kan ik inleidingen en interviews voorafgaand aan de voorstelling bezoeken?

Voorafgaand aan de voorstelling kun je tickets voor aangeboden inleidingen en interviews bijboeken. Hier krijg je een kopje koffie/thee bij. 

Kijk voor meer informatie op deze pagina. 

Hoe weet ik of er een pauze in de voorstelling zit?

Voordat je naar de voorstelling komt ontvang je van ons een servicemail met de laatste informatie rond de voorstelling, zoals de eventuele pauzetijd en de eindtijd. De pauze duurt gemiddeld 20 minuten.

Hoe weet ik de eindtijd van mijn voorstelling?

Zie bovenstaand antwoord. Heb je niks gehoord? Neem dan contact op met onze kassa.

Hoe werkt het systeem met de pauzeconsumptie?

In de pauze - of na afloop als er geen pauze is - staat jouw drankje klaar in de foyer. Hier kun je een glaasje fris of wijn pakken. Heb je zin in iets warms, een getapt pilsje of ander smakelijk biertje? Dan kun je dit bestellen bij de bar. Voor gedistilleerde dranken betaal je een toeslag.

Is het toegestaan om foto's te maken tijdens de voorstelling?

Het is niet toegestaan om tijdens een voorstelling gebruik te maken van je mobiele telefoon, te fotograferen, te filmen of geluidsopnamen te maken, tenzij anders aangegeven.

Hoe werkt het annuleren voor een voorstelling?

Toegangsbewijzen kunnen tot uiterlijk één week (7 dagen) voor de voorstelling geruild worden voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen of ingewisseld worden voor een digitaal tegoed. Dit digitale tegoed komt op je account te staan en is niet inwisselbaar voor contanten.

Voor deze ruilservice brengen wij € 1,50 annuleringskosten per ticket in rekening. Om te annuleren, kun je contact opnemen met de kassa.

Zaalhuur

Is het mogelijk om een van de zalen te huren in De Kring?

Het is mogelijk om de afzonderlijke zalen, ruimtes of het hele gebouw te huren. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

Kan ik sponsor worden van De Kring?

We hebben speciale sponsorpakketten, maar praten natuurlijk ook graag een keer met je om een sponsorafspraak op maat te maken. Kijk op deze pagina voor meer informatie.

Is je vraag nog niet beantwoord? Vul dan het contactformulier in en we beantwoorden je vraag zo snel mogelijk.

Contactformulier

Dit veld is verplicht
Het e-mailadres is niet correct